keskiviikko 26. helmikuuta 2020

Hane matkoilla, lokakuu 2019, day 15, Larnaka, Kypros

Ma 28.10. Larnaka, Kypros

Viimeinen aamiainen. Lienee turha edes mainita mikä kansallisuus perseilee täällä aamiaisella entiseen tapaan, juu. Nyt on semmoinen projekti tässä että täytyy soitella lentoyhtiölle saisinko minä vielä mahtumaan yhen ison laukun ruumaan. Ennakkoon soiteltuna se on tavallisesti melko paljon huokeampaa kuin kentällä lisämatakatavaran lunastaminen. Minä itse liikun aina näillä lähialuelomilla pelkällä käsimatkatavaralaukulla, ja olisin kyllä pärjännyt nytkin mutta suvun naiset vähän innostui ostelemaan ja ne osteli myös yhen ylimääräisen laukun mikä minun nyt kuuluisi smugglata suomeen. Varmaan laittaneet huumeitakin laukun vuoriin että pääsevät eroon minusta. Käräyttävät heti lentokentällä. Minä vähän jo epäilin suomesta lähtiessä että tässä saattaa käydä näin ja kaivelin jo toimistoni laatikoista matkalaukkuvaakaa tuloksetta. Nyt se pitää kuitenkin käydä tuosta lähikaupasta ostamassa. Minä oon elämäni aikana ostanut ainakin 20 matkalaukkuvaakaa ja jossain ne on mulla kotona jemmassa kaikki. Voi sitä ilon päivää kun se jemma joskus löytyy.


Matkan tärkein osuus on vielä kuitenkin täysin hoitamatta ja meinasi unohtua tyystin. Nimittäin tissikorttien lähettäminen kahdelle ihmiselle joille ne perinteisesti aina lähetetään. Nykymaailmassa vaan on koko ajan vaikeampaa ja vaikeampaa löytää niitä tissikortteja. Tiijättehän niitä semmoisia perinteisiä rantalomakortteja. En oo varma että kieltääkö se nykyään jokin uskonto tuon erotiikan joka puolella vai onko tämä taas jotain feministien hössötystä. Onneks nyt jonkinlaiset ”aiheeseen” liittyvät kortit löytyi ja tuli tuokin homma hoidettua. Varmuuden vuoksi ostin niitä kortteja jemmaan 50kpl ni voi ottaa sit seuraavallekin matkalle niitä mukaan, ei kai sillä oon niin väliä minkä saaren tai valtion nimi siinä tissien vieressä lukee.


Tänään olis nyt viimein sen NW-supportrundin julkaisu klo 12 mut just siihen aikaan minä oon nousemassa lentokoneeseen, täytyy siis ajastella kaikki somet sun muut tiedotteet. Nyt pakkaudutaan Kia Stoniciin viimeisen kerran ja lähetään suhaamaan kohti Larnakan lentoasemaa, muistaakseni noin 60 kilsaa sinne olis. Stonic oli erittäin hyvä valinta koska tuo sukulaisten ostama extrakapsäkki mahtui peräaukkoon myös just ja just. Kenenkään ei tarvinnut ottaa yhtään laukkua syliinsä. Autoa vuokratessa se mummo teroitti mulle moneen kertaan että minun kannattaa palauttaa tankki mahdollisimman tyhjänä niin kokonaiskustannus tulee minulle huokeammaksi sillä keinoin. Minä kovasti ihmettelin koska oon vuokrannut autoja melko monessa maassa ja ihan ensimmäistä kertaa pyydetään toimimaan näin. Mummoissa piilee kuitenkin totuus eikä heitä yleensä ottaen ole sopivaa kyseenalaistaa. Näin toimitaan ja Stonicin ajotietokone sanoo petroolia olevan jäljellä 64 km matkaan. Tien varressä kyltti sanoo että lentokentälle olis 62 km. Tämä pitäis siis onnistua täysin buttoniin mutta takapenkin naisväki sanoo että nyt et saatana ala kuljailemaan vaan tankkaat jostain vähän lisää. Myöskään takapenkin naisväkeä ei toinna kyseenalaistaa, koskaan.


Puolimatkassa tankkasin kymmenisen litraa lisää ja kyllähän se vähän salaa vitutti lentokentällä kun se bensamittari näytti liki varttitankkia. No se vuokraamon juippihan alkoi mulle korottamaan ääntään että mitenkäs tässä on melkein tyhjä tankki, nämähän pitää aina palauttaa täydellä tankilla. Siinä vaiheessa Kartsa avasi suomalaisenglantilaisen sanaisen arkkunsa ja alkoi huutamaan keskisuureen ääneen että haista sinä saatanan paviaani perse kun se sinun mummos just käski palauttaa mahdollisimman tyhjällä tankilla. Onneks se ei kerreny ihan sivulauseen loppuun saakka johtuen siitä että me kaikki muut kolme keskeytettiin yhteen ääneen että NYT ET ALA HUUTAMAAN KUN TÄMÄ HOMMA ON TÄSSÄ IHAN HALLUSSA. Minä maksoin tyypille auton ja täyden tankillisen bensaa kuten hänen mummonsa kanssa oli sovittu. Videokuvasin vielä auton ympäriinsä etteivät ala minulta koskaan mitään seuraavan vuokraajan lommoja veloittamaan. Suosittelen teillekin että kun vuokraatte auton, oli se sitten suomessa tai intiassa, niin videokuvatkaa se ympäriinsä sekä ennen että jälkeen vuokrauksen. Ihan vaan varmuuden vuoksi.


Kentällä mun täytyy vielä hoitaa matkalippu sille ylimääräiselle laukulle. Sehän ei katsokaas aamulla puhelimessa onnistunutkaan enää kun nousuun oli alle 24h aikaa. Eikä oo ihan helppo projekti tämä täällä kentälläkään. Yheltä tiskiltä pitää se lippu ostaa ja sit lentoseman toiselle puolelle se pitää käydä huolintayhtiölle maksamassa ja sit taas täytyy erikseen käydä se kuitti näyttämässä siinä ekalla tiskillä. Voi yhen kerran, 2000-lukua kuitenkin eletään ja olis internetit ja kaikki tähän hommaan. Tässä viimeisellä tiskillä on jonkun edellisen asiakkaan passi unohtunu pöytään. Katotaanpa kenenkä, Jonne Järvelä, joo, tämä on sen Korpiklaanin laulajan passi. Mitenkähän se tässä, joo, tuollahan tuo menee jo perheensä kanssa kohti turvatarkastusta. JONNE, TUU HAKEMAAN PASSIS!!!!!


Hieman normaalia tiukemmat tarkastukset ja muut muodollisuudet tässä taas on koska ollaan menossa schengen-alueen ulkopuolelta sinne itseensä, mutta läpäisin kaikki testit ilman virhepisteitä. Tupakkakoppi löytyy mutta tuoksahtaa jo ulkopuolelle siihen malliin että käyn hoitamassa tupakka-asiani ihan normaalisti saniteettitiloissa. Keretään tässä vielä pienet kahvit nauttimaan aseman baarissa ja minäpä vielä tuplatsekkaan meilistä että tuon tunnin päästä tapahtuvan rundijulkaisun kaikki faktat on oikein ja homma muutenkin hallussa. Kappas, manageritoimistolta on tullut meili että siirretään julkaisua vielä ylihuomiseen niin saadaan siihen samaan tiedotteeseen vielä Amsterdamin tuplakeikka mukaan. Voi helevetin helevetti, minä oon jo ajastanu kaiken valmiiks. No ei kai siinä auta kun ajastellaan hommat uusiks ja näin tapahtuikin. Avasin vielä varmuudeks meilin kertaalleen ni nyt siellä oli uus viesti että myös Nightwishin julkaisut on ajastettu ja niidenkin managerit on jo lentokoneessa joten annetaan mennä homman julki kuitenkin tunnin päästä. No vittujen vittu, minä kerkesin jo deletoida ne kaikki, olis pitäny vaan ajastaa uusiks. VOI KULLI! Lähtis tuo konekin ihan näillä näppäimillä. Ei siinä auta, tehhään uudet postaukset ja copy/paste copy/paste ja toisella jalalla juostaan jo kohti lähtöporttia ja kainalossa on läppäri auki missä on postaukset kesken ja kyllä tämä elo näyttää taas just parhaillaan joltain huonolta komedialta.


No kyllä minä kerkesin kaikki tehdä kuitenkin. Viimeiset vielä koneessa. Nyt jännittää enää se että kun viiden tunnin päästä laskeudutaan ni minkälainen somemyrsky on oottamassa kun tiedotteessa onkin jokin fakta väärin tai jotain on kerrottu mikä piti olla vielä salaisuus jne jne. Aina sama homma. Toivotaan kuitenkin parasta.


Yhteenveto Kyproksesta. Ihan jees. Liharuoka lähtökohtaisesti hyvää. Oiva vaihtoehto Espanjalle tai Kreikalle. En kuitenkaan tuhlaisi aikaani siihen että menisin uusiks, aina mielummin jonnekin missä et oo ikinä ennen ollut. Tämä elämä on kuitenkin melko lyhyt, ja aika monella meistä jo loppusuoralla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti